GINOP-1.2.8-20-2020-00854
A Metmark Kft üzleti és termelési kihívásokhoz való alkalmazkodását segítő fejlesztése
Vállalkozásunk, a METMARK Ipari, Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság 2020.09.30-án támogatást nyert el a GINOP-1.2.8-20 – A mikro-, kis- és középvállalkozások modern üzleti és termelési kihívásokhoz való alkalmazkodását segítő fejlesztések támogatása pályázati konstrukció keretén belül.
Projekt célja cégünk versenyképességének és hatékonyságának növelése mind eszközök, mind tudás, ismeretek növelése révén. Az eszközöket tekintve elsőként az informatika, mint egyik leghatásosabb eszköz. Az új számítógépek gyorsabb és biztonságosabb munkavégzést tennének lehetővé, hiszen a mostani használt gépek – jó állapotuk ellenére – rövidesen elavulnak. Lassabbak, nem kompatibilisek a szoftverek, nem lehet az erőforráshiány miatt bizonyosokat telepíteni, használni. Gondot okoz több, összetettebb program egyidejű használata során a programok lassulása, „összeakadása”. Lassul a kollégák és a céges gépek egymást közti stabil kommunikációja. Jelenleg a biztonságos működéshez nagyon gyakori a külső rendszergazdák költséges igénybevétele és a kieső idő, nem beszélve az idegeskedésről. Ez okozhat gondot a partnereinknél is. Különösen a járvány idején többet használt Windows Teams, Zoom, stb. hívta fel erre a problémára a figyelmet. A notebookok esetében a fenti problémák ugyanígy fennállnak, csak rontja a helyzetet, ha külső terepen történik mindez. Mivel a munkánk jelentős része úgy hatékony, hogy felkeressük a partnereinket, így ezek az eszközök elengedhetetlenek. A modernebb eszközökkel a szerverhez való kapcsolódás is gyorsabb, biztonságosabb, külső és otthoni munka esetén is. Cégmegítélés, image szempontjából is jelentős sokszor egy „jobb” eszköz. Meglévő nyomtatóink már közel sem a csúcskategóriába tartoznak, ami a tervrajzok, és egyéb, nagy felbontású képek nyomtatásánál hátrányt jelent. Nem beszélve arról, ha az üzleti partnerek felé kell kinyomtatott anyagokat prezentálnunk. Emellett azzal is sok időt vesztünk, amikor az egyik helyiségből a másikba kell szaladgálni. És természetesen itt is a költségek jóval magasabbak. Emellett az energiafelhasználás csökkentése is célunk, ami a tudatos környezetvédelemnek része. A marketing költségeket is jelentősen csökkentené, ha a prospektusok, és egyéb reklám anyagok nyomtatását helyben meg tudnánk oldani. Nem elhanyagolható, hogy számítógépes munkakörnyezet, zaj önmagában is egészségkárosító hatású, ezért különös odafigyelést igényel a munkahelyek kialakításánál a legmegfelelőbb és legkorszerűbb eszközök beszerzése. Bizonyossággal kijelenthető, hogy az előzőek hozzájárulnak a kollégáink hatékonyabb és egészségesebb munkavégzéséhez, pszichés terhelés csökkenéséhez és kimutatható eredménynövekedéshez, munkahelymegtartáshoz/növeléshez. Cégünk forgalma indokolja, hogy raktárainkat bővítsük, a készleteinket növeljük, és ezzel együtt a városon és országon belüli kiszállítást is előtérbe helyezzük, hiszen a növekvő kereslet az általunk forgalmazott termékek iránt ezt indokolja. Mivel egyre többen kérik, hogy háztól házig szállítsuk ki a vásárolt termékeket, a targoncák használata nélkülözhetetlen számunkra a tehergépkocsira történő fel-és lerakás során, illetve a raktáron belüli árumozgatáshoz. Jelenlegi targoncáink nagyon elavultak, rengeteg és költséges javítást, karbantartást igényelnek. Ha ezen nem tudunk változtatni, akkor az rontani fogja a versenyképességünket és eredményeinket. Direkt olyanokat választottunk, ahol a terhelhetőség és a garancia megfelelő. És természetesen itt is kiemelkedően fontos munkatársaink egészségvédelme és a környezetszennyezés csökkentés, aminek pedig makroökonómiai hatása van, ha sokan tudatosan. Bővülő, komplex és a piaci igényeket kielégítő tevékenységünk során gyakran nem tudtunk olyan munkákat elvállalni, melyekhez hegesztőgépre/asztalra lett volna szükségünk. Ha mégis elvállaltuk, akkor csak alvállalkozók bevonásával tudtunk kivitelezni, ami „függővé” tette cégünket más vállalkozásoktól. Az effajta kiszolgáltatottságot szeretnénk elkerülni az új hegesztőasztal beszerzésével. Hiszen kereslet folyamatosan növekszik. Emellett ezzel is munkahelyet lehetne teremteni szakember számára.
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege: 24 488 268 Forint.
A Projekt megvalósításának tervezett kezdete: 2020.08.01.
A Projekt fizikai befejezésének tervezett napja: 2021.07.31.
A projekt tényleges kezdése: 2020.08.01.
A projekt tényleges befejezése: 2021.07.31.
A Támogatás intenzitása: 70%